god gärning :)

Hejsan allihopa.  :)
Har idag tillbringat dagen nere på stranden och badat i havet. Var ganska mycket vind idag så det kom en hel del vågor som man kunde guppa med i. Va faktiskt riktigt skönt att det fläktade. Har ju varit så himla varmt alla dagar så lite blåst va bara bra. När vi kom upp till hotellet igen så såg vi att en liten killing hade hamnat på fel sida om stängslet som ska göra att dom inte kommer för nära hotellet. Den lät jätteledsen och försökte stånga sig genom staketet flera gånger utan att lyckas. Så jag och Christer gick upp och bände upp staketet på ett ställe så den skulle kunna komma igenom. Sen fick vi mana på den åt rätt håll och till sist så lyckades vi få in den genom öppningen och den blev jätteglad att få komma till sina kompisar på andra sidan igen. Dom andra hade stått å ropat på den hela tiden medans vi försökte få den åt rätt håll. Efter att den gått genom staketet så lagade vi det igen lite provisoriskt och la några stora stenar för det lilla hållet som var kvar så den inte skulle kunna hamna fel igen. så det var dagens goda gärning. :)
 
Igår kväll efter vi hade varit ute och ätit hittade vi tre små kattungar som vi oxå va snälla mot och gav massa kattmat. Klarar inte av att se djur som inte har det bra. Dom va så små. Max några veckor gamla och osäkert om dom ens kommer klara sig. Dom åt iaf tills dom blev mätta och sen la två av dom sig och vilade precis intill mina skor där jag stod. Den tredje va lite piggare och försökte klättra upp på mitt ben för att komma över muren som dom låg gömda bakom.  
 
Har än så länge bara sett två gatuhundar iaf och det tar jag som ett gott tecken. Kanske har dom börjat ta mer anvar för sina hundar och inte låter dom springa fritt och para sig.. Dom få hundar jag har sett annars har haft halsband så dom har ju iaf ett hem.
 
Börjar känna mig hungrig, eller egentligen har jag varit hungrig typ hela dagen idag. :) Vill bara äta å äta, men tyvärr så har jag inte tyckt att maten har varit den bästa. Salladen är iaf hur god som helst så den kan jag äta massor av.
En sak som är lite jobbigt när vi är här bara är att jag saknar mina hundar och min häst så fruktansvärt mycket. Tänker på dom varje minut. Hundarna har jag iaf kunnat prata lite med i telefon. (vet att jag e knäpp) men mamma håller luren åt dom och så pratar jag å då reagerar dom och vrider huvudet på sne. Sen springer dom till fönstret för att dom tror att jag ska komma och står där å tittar i någon minut. Gulle dom!! <3 
Tur att man vet att dom har det bra där hemma iaf.
 
dags å betälla en till kall cola. :) Mmmmm...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0