Lugnet efter stormen

Inget bloggande på några dagar då allt annat har fått gå före. Jobb, träffa släkt och familj, firat jul, fått punka på bilen, lite mer jobb, stall, hundpromenader, mat, laga punktering eller rättare sagt fått köpa nya däck och nu har jag precis ätit en salladsrulle i soffan framför tv:n.

Idag har jag och Christer även varit på besök hos MVC och lyssnat på bebisens hjärta, vägt mig (12kg+), tagit blodprov och barnmorskan har klämt och känt på magen och konstaterat att jag har haft rätt med att den inte vänt sig än.
Idag fick jag veta att hjärtat slår i 134-140 slag per minut vilket är fullt normalt. Dock så har bebis inte växt lika mycket denna gången så den hade sjunkit lite i sin kurva men ändå inte så att det var onormalt som tur var. Får hoppas på att den kommer ikapp sig själv tills nästa mätning så att den får i sig den näringen den behöver. Man blir ju lite nojig när den inte följer kurvan som innan. Men kan ju bero på att jag varit lite stressad sista tiden på jobbet och så. Julstress och mycket att göra. Men nu är det ju över så förhoppningsvis blir det bara bättre.

Madde har varit snäll och ridit Beauty under julen och det har gått bättre. Inga fler avramlngar. :) Hon ska rida i morgon också så idag ska jag bara mysa med henne när jag senare åker ut till stallet. Har varit skönt med lite avlastning nu när jag känner mig tung och klumpig och får ont av att röra mig för mycket. Christer har varit snäll och hjälpt mig i stallet också även fast han inte alltid tycker det är så roande.
Är nu i v. 32 så är inte så lång tid kvar innan jag kanske kan börja känna mig som vanligt igen.

Nu blir det lite mer slappande i soffan, kanske en liten middagslur och bara massa mys med hundarna som jag saknade hela dagen igår när min snälla mamma passade dom då både jag och Christer jobbade och efter det var iväg på mer julfirande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0