Morgon med fina grå

Hade tur idag när jag kom fram till stallet att dom precis var på väg att släppa ut Beauty så jag hann säga att hon kunde vara kvar inne. Såg att hon var kanontjock i ena bakbenet så borstade först av henne och sen började jag känna på benet. Hon hade ett sår på skenbenet. Ett broddhål. Så förmodligen har hon fått sig en känga av någon i hagen. Tiden fick nu spenderas till att tvätta rent såret så att inga bakterier fanns kvar. Hon verkade inte ha så jätte ont för hon stod snällt när jag höll på att pilla och dona. Hon har ju så känslig ben så hon svullnar ju upp för minsta lilla sår.
Hade ju tänkt tömköra idag men eftersom det blev sårtvätt så får jag skjuta på det till i morgon för att tiden inte riktigt räcker till båda när jag börjar jobba klockan 12. Vi gick iaf en liten promenad runt rundbanan så hon fick se något annat än hagen idag i alla fall. Sen efter det tvättade jag såret lite till eftersom det nu hade runnit lite sårvätska innan jag gick ner med henne till hagen. Hon haltar inget så det är tur. Får hoppas att svullnaden lagt sig lite till i morgon.
I hagen idag så stod hon och hälsade på en annan ganska ny häst som heter Vicky. Dom verkar komma ganska bra överens så det känns skönt att hon inte är helt utfryst längre. :)

Hundarna är rastade och klara dom med så nu ska bara jag bli klar inför jobbet. En dusch och sen nåt litet och äta så är jag redo. Hoppas dagen går smidigt. Ska eventuellt åka förbi och köpa kattmat till syrrans katter nu innan också då hon ligger hemma och är sjuk och maten började ta slut. Får se om jag hinner annars blir det ett lunchuppdrag kanske.

Beauty och Vicky "pussas" :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0