Träning med Mili

Igår begav jag å Mili oss till Stockholms södra brukshundsklubb. Där mötte vi upp Sara å hennes Simba. Är första gången för mig å Mili på brukshundsklubben å det fanns så mycket att titta å skälla på så hon nog blev helt paff. Hon lyssnade bättre än va hon brukar, sprang inte fram till Simba en enda gång å hon hör å häpna gick till och med fot ordentligt flera gånger utan att bryta kontakten med mig. Hon kan om hon vill!! :-) dock insåg jag att till exempel ett enkelt komando som ligg har blivit lite bortglömt. Hon bugar hellre. :-) så det får vi träna på. Hopp över hinder va inte heller några större problem tycker jag förutom "fotsittningen" efteråt. Hon kommer gärna men fattar inte riktigt att hon ska komma in vänster å sätta sig. Provade även att hoppa några Agility hinder å gå på balansbrädan vilket hon tyckte va kul tills hon blev trött. Då kom den "jobbiga" Mili fram som skiter i å lyssna å bara vill springa till alla andra hundar. Så vi gav oss å åkte hem. Men överlag tycker jag att för att vara första gången "på riktigt" så va hon duktig. Jg måste bli bättre å tydligare å mer konkret i vad jag vill. Tack Sara å Simba för inspirationen! :-) På vägen hem däckade Mili totalt på en gång. :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0