Helgen som va...

Denna helg va jag på en Workshop i praktiskt flockhantering. Denna kurs ingår i min hunddagisutbildning och var riktigt givande å rolig! Kände mig typ hög när man kom hem av alla nya idéer å alla frågor som fick svar. Riktigt bra va det iaf med en toppeninstruktör! Vill göra mera!!! Tänkte att jag ska ladda upp lite bilder senare idag som hon tog under träningen.
Något som man verkligen fick se är hur ego alla hundar är. Detta tack vare oss människor som förmänskligat dom. Hunden har inte längre ett så stort flockberoende å blir därför taskiga mot varandra. Dom behöver inte längre flocken för att överleva å detta gör hundarna till naturliga mobbare. Just nu känner jag bara att jag vill sätta fart me min praktik å verkligen satsa. Men vissa grejer kommer lite i vägen så får ta det som det går. Hundar är riktigt fascinerande varelser med sånt otroligt kroppsspråk. Minsta lilla grej har en betydelse. Dessa underbara djur!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0