Natti natti

Denna kväll har avslutats med Betty Boop. Vi gick uppe i ridhuset så hon fick skritta av sig lite träningsvärk från igår. (om hon nu hade nån) Hon var i alla fall på helspänn som vanligt när andra hästar galopperar i ridhuset. Kastade sig några gånger och var allmänt fjantig. Nere i stallet spolade jag benen och smorde på salva, borstade och tvättade ett nyuppkommet sår högt upp på bakbenet. Förmodligen en spark. Hon verkade inte ha ont som tur var. Hennes ena vita bakben börjar nu bli lite tjockt igen, suck!! Denna himla raspen som hon får av geggan gör ju så hon får typ lite lymfangit symtom. Dags att köpa hibiskrubb igen och börja tvätta med några gånger i veckan. Hon har verkligen känsliga ben min donna. Är bara att gilla läget å tvätta, torka, smörja...och om igen..
Nu ska jag sova. I morgon fyller Christer 30 år och jag går in i v. 26 :) ny dag, nya tag! God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0