Söndagens longering/tömkörning

Igår hjälpte Janne mig med Beauty. Han började med att longera och kontrollera gas och broms och så att hon lyssnade på minsta vink. Efter det satte han dit tömmarna och återigen JÄDRAR vilken häst!! :) Han fick henne till och med att göra skänkelvikning på tömmen. Och då är det ändå bara 2:a gången som han tömkör.
Han sa även denna gången att Beauty är en otroligt fin häst med massa potential. Han tyckte att hon verkar vara otroligt lättlärd och väldigt duktig för att bara vara 3 år. En fantastisk häst helt enkelt! Enda nackdelen enligt honom är att hon är lite liten för honom som är så lång. Hade han fått välja så skulle hon vara 5-10cm till i manken. Men som tur är det ju inte han som ska ha henne utan jag, och jag är ju inte lika lång så för mig är hon perfekt!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0