Missnöjd ärta

God morgon.
Orkade inte skriva igår kväll då jag bara ville lägga mig i sängen så fort som möjligt å somna efter jobbet. Morgonen igår va ju hur bra som helst med tömkörningen, men sen kom protesterna från den lilla i magen. När jag kommit fram till jobbet och jobbat ett tag så började den trycka sig neråt så himla mycket så jag nästan hade svårt att gå för att att det gjorde så ont. Kanske för att jag sprungit på morgonen?? Han/hon trycker ju ner i vanliga fall också när jag bara går men det här va verkligen riktigt jobbigt. Fick byta till mig något extra kassapass då jag kände att jag blev så långsam på golvet och med att packa upp varorna. Varje gång jag böjt mig ner och skulle resa mig så högg det typ till i nedre delen av magen. Känner fortfarande av att den trycker nu på morgonen också så skippar nog att rida idag. Känns inge bra om jag riskerar att få mer ont. Ärtan vill nog helst att jag ska vara stilla tror jag. Men det är ju ganska svårt med häst, hundar och ett rörligt jobb. Hoppas i alla fall på att det onda ger med sig lite under dagen så jag slipper gå i slowmotion och som om jag skitit på mig. Annars blir det nog mer kassapass idag med. Verkar som att den lille inte tycker om när det "guppar" för mycket. Förstår nu alla andra gravida som säger att dom har ont för det är verkligen ren smärta emellanåt. Men antar att det är värt all smärta i slutändan. Kanske måste börja acceptera att min kropp inte hållet för att flänga runt som jag gör i detta tillstånd. Har ju en till bestämd åsikt i mig.
Nu ska jag åka till stallet och fixa allt. Hoppas jag håller mig på vägen med sommardäcken. Måste försöka hinna byta snart.
En liten bild på bestämdheten själv! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0