Träningssug och matlagning

Hemma igen och har börjat förbereda middagen. Jag tycker verkligen inte att det är kul att laga mat och är alltid lika spännande och se om den blir ätbar eller inte. Ett ont måste.. Suck!
Tänkte vänta en stund till innan jag börjar ordentligt så jag kanske lyckas bli klar lagom tills mamma och Christer kommer. Alltid svårt att bedöma tiden tycker jag.
 
Beauty mådde i alla fall bra. Gav henne lite äpplen innan jag åkte därifrån. Fick nästan lite dåligt samvete för att jag inte stannade längre men jag känner verkligen att jag vill utnyttja denna måndag till att bara ta det lugn och inte göra speciellt mycket alls. Har ju en 6-dagars jobbvecka framför mig. Stängning hela veckan så kommer jobba sent.
 
Från det ena till det andra så måste jag verkligen få till tiden sen så jag kan börja träna lite igen. Vet ju att det kommer ta mycket tid med den lilla sen också men jag gillar verkligen inte allt pluffs som lagt sig på min kropp. Och just nu när jag inte känner att min kropp är fit for fight så känns det inge bra heller att träna så som jag vill då jag är rädd att få ont. Promenerar gör jag ju men känns inte som att det gör någon nytta. Sen måste jag bli mer strikt och sträng med mig själv när det gäller vad jag stoppar i mig sen. Så svårt när man inte är så förtjust i nyttig mat. Är ju ganska petig när det gäller mat. Och jag kan verkligen inte tvinga i mig saker jag inte gillar heller. Det går bara inte. Är så sjukt imponerad av dom som klarar att hålla en diet och sen bara köra på det och verkligen klara det. Jag lyckas oftast i typ 2 veckor och sen skiter det sig. Blir alltid så himla sötsugen och framförallt så blir jag det om nåt jobbigt händer eller om jag är irriterad. Då sitter en chokladbit fint eller en cola. Visst jag har blivit så mycket bättre på att äta mat sen jag träffade Christer men det är tufft att ständigt ha detta sug efter saker som inte är nyttigt. Kan liksom inte riktigt jämföra en frukt med en godisbit. Men men.. Nu är jag där jag är och det betyder otränad till tusen. Och nu känns det som att jag kan få ta en chokladbit lite då och då för att kompensera det som gör ont just nu.
 
Nu matlagningsdags. Önska mig lycka till och håll tummarna på att det blir ätligt. :)
 
 
Tänk om allt som var nyttigt kunde smaka som en perfekt grekisk sallad.. Va lätt allt skulle vara då! :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0