Christer har ridit

Igår åkte Christer och jag tillsammans ut till stallet då jag slutar så sent denna vecka. Han hjälpte mig med höpåsar och med att fylla vatten medans jag pysslade och gjorde i ordning Beauty för ett lugnt ridpass i skritt och trav. Och precis som jag anade så hade hon förmodligen lite träningsvärk i kroppen från passet dagen innan för hon kändes väldigt trött. Så det blev mest skritt. Så fick hon en chans att gå bort lite värk förhoppningsvis. Jobbade på att få henne ordentligt ställd i hörnen utan att vika in nosen och tränade lite halter. Eftersom hon va trött så ville även Christer rida så han fick för första gången skritta henne. Jag hade ett grimskaft som säkerhetslina ifall hon fick för sig nåt men hon va så snäll. Även Christer tyckte att hon kändes lite trött och vinglig så fick förklara att unghästar ofta är det, och att man måste vara stadig själv och hjälpa dom lite. Han tyckte det lät logiskt och provade sen att styra runt på en volt och försöka få henne att inte bara vilja gå efter mig. Han skrittade några varv och sen gick vi ner till stallet och mockade och fixade det sista innan vi åkte hem. En mysig stallkväll helt enkelt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0