Skogstur

Idag vart det en tur ut till skogen med Beauty. Vi trotsade regnet och hade en alldeles förträfflig mystur med mycket trav. Hon har verkligen en helt annan framåtbjudning ute. Så roligt!! :)
Dock så krånglade hon lite precis när vi skulle rida iväg och ville INTE lämna stallplan. Det stod ju nämligen en "livsfarlig" fyrhjuling som vi var tvugna att passera och den kunde ju ha ätit upp henne. För övrigt har hon gått förbi den massor med gånger innan men just idag va den skitläskig. Ibland är hon ju lite knäpp.
Travsträckorna ute var jättehärliga i alla fall. Så mysigt! Önskar bara att vi hade fler ridvägar. Nästan så jag funderar på att åka iväg me transporten mot stallet vi stod i innan bara för att få rida på slingorna där. Så man även kan låta henne sträcka ut i galopp. Det är något jag saknar väldigt mycket, alla ridslingorna. Tror ju att uteritter kan ge en mer positiv inställning hos hästen. Plus att jag tycker det är jättemysigt att rida ut. Gjorde ju jämt det förr innan jag flytta till ett lyxigt stall med ridhus. Man kan ju faktiskt träna samma saker ute som inne sålänge underlaget är bra.
I morgon blir det nog en till uteritt fast en lite kortare. :)

Nu är det dags för film.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0