Arbetsdag i stallet

Idag var det dags igen. Sista lördagen varje månad samlas hela gänget i stallet och hjälps åt att fixa sånt som behöver fixas. Lite mer än halva gänget gick ner till stohagen och bytte ut några utslitna stolpar och resten stannade uppe vid de mindre hagarna och fixade med dom. Eftersom jag hade Elina med mig så fick jag kratta framför stallet och göra så det såg snyggt ut, och även runt hagarna som är precis utanför.  Blev avbruten av lilla donnan några gånger för matpaus, blöjbyte och även för lite närhet och mys. Så nu är det snyggt runt stallet. :)
 
Beauty får vila idag eftersom det skulle bli så lång stund i stallet annars plus att det är svårt att göra något vettigt med henne när Elina är med. Men hon tömkördes lite igår och ska även tömköras av Kicki i morgon. Så idag blev det endast mockning och sen fick hon lite morötter i krubban också. 
 
Lite senare idag ska vi till Christers mormor Jessie för firande av henne som fyller år. Så nu ska jag passa på att vila lite innan det är dags för att göra sig i ordning. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0