Fredag och trött som bara den..

Efter en väldigt sömnlös natt så sitter jag nu nere i soffan med Elina som vägrat sova. Så typiskt bara för nu när vi är här nere så har hon somnat på en gång i min famn. Har försökt få henne å sova hur länge som helst uppe i sovrummet utan resultat.

BVC besöket igår gick bra. Hon hade vuxit en cm på längden och är nu 56 cm lång och vikten hade ökat till 4510g.
Frågade ju om Elinas utslag och svullna ögonlock men hon trodde det kunde vara värmeutslag eftersom det ger med sig när vi kommer ut eller när vi inte sover tillsammans.

MEN!! Igår kväll blev ögonlocken svullna igen och lite röda och nu har dom varit så hela natten så det blir till och ringa BVC idag igen och se om det finns en tid hos läkaren. Jag är ändå lite rädd att det kan va någon allergi trots allt. Vill kunna vara säker. Hon verkar i alla fall inte besvärad av det så det är ju skönt. Mer att det ser irriterat ut med lite knottror. Älskade lilla hjärtat! Man blir orolig ändå..

Vi hade trevligt på föräldragruppen med tre andra bebisar. Elina var yngst. :) så dom kommer vi träffa flera gånger.

På kvällen igår blev det en minst sagt bråkig ridtur på Beauty. Kan inte påstå att hon var speciellt trevlig. Hade tänkt rida i typ 20 min. Men när det tar en halvtimme bara för att kunna skritta utan att hon försöker slänga av en, ja då får det bli ett längre ridpass tills hon ger sig.
I traven var hon ganska trevlig med vissa undantag. Sen skulle jag prova att fatta galopp å då såg hon sin chans. Jädrar va nära det va att hon fick av mig men ICKE! Jag klämde mig fast och började göra det ännu jobbigare för henne så det inte ska vara så kul att bocka och dumma sig. Så en kvart senare kunde jag fatta galopp och hon galopperade snällt. Synd bara att det tar så på hennes krafter att hålla på och dumma sig hela tiden så hon knappt orkade galoppera.
Ibland börjar jag tro att hon har ont nånstans.. Men hon är röntgad och kollad, sadeln är utprovad av utbildad sadelinpassare, och jag har klämt och känt på ryggen utan reaktion från hennes sida. Så då antar jag att hon bara dummar sig och kanske har en aning sadeltvång.
Tycker bara att det var lite tråkigt igår då hon verkligen inte gjorde annat än att bråka. Fick ungefär 10 min där hon faktiskt samarbetade och jag kunde klappa och berömma massor, sen resten var bara att försöka hålla sig kvar då hon försöker bocka och kasta sig och testa om man blir rädd.
Men skam den som ger sig!! Vi ska ta oss förbi det här och som jag sagt innan, om jag inte lyckas själv sen (vilket jag tror jag kommer göra då jag är envis som synden och har världens bästa tålamod när det kommer till sånt här) så tar jag ut nån cowboy eller nåt som sitter kvar oavsett vilka dumfasoner hon gör.

Men gud vag ändå älskar denna häst! Så go i stallet å pyssla med och hon tigger pussar för att få godis. Tillsammans ska vi klara allt. Vi tar oss förbi denna tonårstrots det vet jag! Min lilla gråa hoppetossa knäppskalle!! :)
Ge aldrig upp!!

Nu ska jag iaf starta denna fredag med en kopp kaffe. Kommer nog bli ganska många fler idag. Ska sen FÖRSÖKA lägga mig här i soffan med Elina och kanske lyckas somna en liten stund. Men om jag känner henne rätt när hon är på det här humöret så sover hon BARA i famnen och vaknar och blir arg när man lägger ner henne. Men jag ska vara försiktig så hon kanske inte märker att jag lägger ner henne. Och ifall det inte går så har jag fått i mig lite kaffe i alla fall så jag orkar vara vaken ett tag till. Måste bara ringa BVC kl 8 också innan jag försöker sova.

Vet inte riktigt vad denna dagen bjuder på mer förutom promenader med dom söta fyrbenta. Klippa lite klor skulle behövas också. Christer har bilen så jag är lite fast här hemma om jag inte vill åka tåg eller buss. Vi får se hur dagen artar sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0