Phuuuhh

Vilken powerwalk! Helt slut i benen efter att kämpat upp 
för alla backar på elljusspåret. Att putta vagnen är verkligen jobbigt i uppförsbackar. Sen att vi gick väldigt långt också så blev det nog ett ganska bra träningspass. 
 
Mili passade på att bada i bäckarna vi gick förbi och vi fick också bli lite blöta mot slutet av promenaden då det helt plötsligt började vräka ner massa regn. Fy! Och jag hade ju såklart inte tagit med regnskyddet till vagnen så fick ta en filt och lägga över. 
 
Så nu förtjänar jag en megagod våffellunch! :) 
 
 
Mmmm så gott!! 
 


Kommentarer
Postat av: Elina

MUMS! Vad gott det ser ut!

Svar: Mm jag lova att det va det också! :)
Jenny Säfström

2013-08-12 @ 13:25:49
Postat av: Jennysen

Våfflor är MUMS! :D
Men jag kan inte "unna" mig saker, för då flippar min hjärna till det.
Jag måste istället tänka/känna att jag gör det valet att äta just det! :)

Svar: Våfflorna var riktigt mumsiga! :) Min hjärna blir också ganska insnöad på socker när jag väl börjat. Lite typiskt för det är ju så svårt att låta bli när man väl börjat. Men ibland vill jag ha nåt gott så då äter jag det ändå. Lite kul vill jag ha det här i livet och jag är inte så förtjust i frukt direkt så det är så jobbigt att se det som godis typ som många kan göra.
Jenny Säfström

2013-08-12 @ 17:22:29
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Jennysen

Jag menar inte att min hjärna flippar till det fysiskt, eftersom jag inte har ett sockerberoende. Utan att den flippar till det psykologiskt. Att belöna mig själv med mat/godsaker vill jag inte göra eftersom jag vill ha en långvarig livsstil där jag bestämmer och gör valen. Inte där min kropp och hjärna vill ha belöning. :) Så äter jag våfflor är det för att JAG har valt det, inte kroppen! :)

Svar: Jag förstår! Låter vettigt tycker jag. Jag är nog lite för svag psykiskt och faller för mitt sockerberoende.
Jenny Säfström

2013-08-12 @ 22:01:31
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Jennysen

Ja, men försök tänka om då? :) Pratar gärna och kommer med tips! :) Och kanske köra en hel detox där du får ut "all skit" ur kroppen? :)

Svar: Mmm frågan är ju bara vad jag ska äta då eftersom jag kan vara ganska kräsen. :)
Jenny Säfström

2013-08-12 @ 22:20:51
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Jennysen

Ja jag vet inte. Men om du ska göra en långvarig förändring måste det ju ske en förändring. Då kan du inte fortsätta i samma banor.
Återigen, jag är inte för förbud, men att vilja äta nyttigare och sedan inte kunna för att man inte gillar, ja, då får man väl gilla läget?
Menar inte att låta negativ, men du verkar hitta "problem" till allt. Du kan inte gör si p.g.a. det, du kan inte göra så p.g.a. det etc. etc.
Vill man något tillräckligt mycket så kan man, men man kanske måste ta sig över någon bekvämlighetströskel. I mitt fall - Träning. I ditt fall - kost och mat.
Som sagt, menar inte att vara negativ, men ja, ska väl sluta kommentera eftersom du inte verkar gilla mina råd! :)

Svar: Alla råd är bra.. Och jag vet att du har rätt. Christer säger samma sak fast han har med förbud. Jag vet att jag måste ändra kosten och äta sånt jag inte gillar för att få bästa resultat. Å tror det är därför jag hamnar i fusk-läge hela tiden å inte står ut. Jag har ingen självdisiplin som jag hade förut. Är för lat tror jag.
Jenny Säfström

2013-08-13 @ 15:17:12
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Jennysen

Jag skulle iaf rekommendera INGA förbud i det långa loppet, för det kan vara så att det då får dig att falla dit och frossa. Så fungerar min hjärna. För jag tror detta är mer hjärna än kropp. Det är därför jag inte unnar mig saker, utan gör val. Det känns psykologiskt mycket bättre för mig. "Jag har valt detta för att jag vill äta det och för att jag gjort andra val (t.ex. träna) som lett till detta." Istället - tänk på när du äter vad och hur mycket. Lär dig vad sakerna innehåller och vad du sätter i dig så blir det lättare att göra "rätt" val. Alla gör som de vill, men detta har funkat på mig! :)
Och om du nu är så fast i sockerträsket skulle jag ändå rekommendera en detox. INGET socker, koffein m.m. på 2-4 veckor, bara för att nollställa kroppen. Kan oxå hjälpa dig att inte falla i fällan igen då du rensar ur det du inte vill ha kvar i ditt liv.

Svar: Låter vettigt. Kanske borde prova när jag kommit hem från semestern. Fast kommer bli tufft!
Jenny Säfström

2013-08-13 @ 16:01:55
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0