Go kväll

Nämen hallå! :)
 
En helg full av jobb har susat förbi, Elina har tagit sina första steg utan stöd och nu är vi redan framme på tisdag kväll. Igår hade vi hela familjen bullbak på morgonen och vi klädde granen och hade julmusik i högtalarna. Elina tyckte att julkulorna var roliga och hon hängde upp flera stycken i granen.  Vi har tänt första ljuset i adventsstaken och mitt ljus jag gjorde på pysselkvällen. Nu är julen snart här!! Elinas julklappar är beställda och på väg hit med posten och sen väntar bara att slå in dom. 
 
 
Självklart fick Elina tända första ljuset. :)
 
 
 
 
 Igår kväll red jag sent på kvällen å JÄKLAR va fin Beauty var! Det är just sånna stunder som jag verkligen känner att jag verkligen INTE vill låna ut henne. Kanske att man kan testa igen om det finns nån vettig medryttare där ute. Det underlättar ju lite iaf både ekonomiskt och tidsmässigt. 
 
Men det kommer ju en tjej på söndag som ska provrida som vill bli fodervärd så jag tänker ändå ge henne en chans. Även fast det känns förjävligt. 
 
 
Sen har vi dagen idag då.. :)
Som började med en ridtur på Beauty direkt på morgonen med massa galopp på rundbanan. Det var typ galopp och skritt idag som gällde och det gick både bra och mindre bra. Men en sak som är säker det är att det är så förbaskat kul att galoppera. :) och B tyckte också det var kul! 
 
Innan ridturen...
 
 
Efter ridturen i väntan på en godis. :)
 
 
 
Skrittade av henne för hand länge så svetten torkade och hon fick gå av sig lite mjölksyra efter de långa galopperna.  Sen broddade jag henne innan jag släppte ut henne i hagen. (Film från utsläppet finns i innlägget innan detta där hon sprang iväg till kompisarna.)
 
När jag kom hem från stallet vaknade Elina från sin tupplur och ville mysa. <3 
 
 
Sen har vi gått hela vägen bort till Tungelsta med stora Elina och Jennifer för att gå på öppna förskolan och när vi kom fram så var det stängt! Hahahaha!! så vi tog bussen tillbaka till Västerhaninge och gick på öppna förskolan där istället. :) Ja vi fick ju en väldigt lång och bra promenad i alla fall. 
 
Och NU har vi precis kommit in efter en ganska lång promenad med hundarna, Elina sover och jag sitter bara i soffan och slappar en stund. Har slängt in 2 maskiner tvätt idag också så det har varit en väldigt effektiv dag. :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0