Arbetsdag i stallet

Nu har jag smällt i mig resterna från min Pizza som vi köpte igår och ska röra mig mot badrummet för en dusch. Har spenderat förmiddagen i stallet där vi sista lördagen varje månad har en arbetsdag då alla hjälps åt att fixa saker som behöver fixas. T ex trådar till hagarna, saker som gått sönder, stolpar, snöskottning ja allt som behöver fixas för stunden. Man skriver upp om man stött på något problem eller sett nåt som behöver åtgärdas och sen tar alla en gemensam dag så här och fixar det själva istället för att hyra in nån som lagar å så. På så sätt hålls stallhyran låg. :)
Så idag har jag dragit lite trådar i hagen som låg under snön och spänt så gott det gick. Det var min insats idag. Jag gjorde det som inte var tungt. Men känns bra att man bidrar med något i alla fall. :)

Efter min dusch ska jag fixa mig lite fin inför en middag med lite släkt från Christers pappas sida. Funderar på vad man ska sätta på sig för kläder. Börjar få ont om fina kläder som passar bra nu. Får nog bli mammajeansen bara och nån tröja. Det får duga. Lite kladd i fejan också så e man som en ny människa sen! :) sminkar mig så himla sällan. Är för lat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0