Klarvaken med sprattlig ärta

Vad ska man göra när man vaknar alldeles för tidigt mot vad man egentligen behöver gå upp?. Tror att det kan bero på att jag är vrålhungrig och ärtan därför sprattlar som bara den i protest. Har försökt somna om i drygt 2 timmar men antar att det är lika bra att gå upp och starta dagen. Har gett den lilla söta kaninen mat och lite kel så här på morgonen. Mili har stått bredvid helt fast med blicken och blockerad för att lyssna på mig. Hon är helt besatt när hon får titta på kaninen. Hon tycker den är jätte rolig.
Har även försökt mig på att montera isär barnvagn och byggt på bilstolen. Har aldrig gjort nåt sånt förut så det va lite klurigt innan jag kom på hur man skulle göra. Men nu när jag lyckades så var det egentligen hur enkelt som helst. :) smidigt att man kan koppla på bilstolen på vagnen sådär. Så behöver man ju inte ta med hela liggdelen om man t ex bara ska iväg en snabbis och handla. Har även provat att sätta på mig vår babysele. Många remmar enligt mig men man vänjer väl sig och blir smidigare när man fått in snitsen hur man ska sätta på sig den. Känner att jag vill veta vad jag håller på med innan ärtan kommer så jag inte står där sen som ett fån. :) Är bara 7 veckor kvar till beräknad så inte alls lång tid kvar. Nervositeten börjar komma lite smygandes och jag börjar känna press på mig själv att jag verkligen måste lyckas med denna enorma uppgift att bli mamma. Känns konstigt att säga så om mig. Mamma!! Känner mig ju fortfarande som ett barn själv så funderar hur detta ska gå. Får göra mitt bästa och hoppas på att det blir bra.

Nu måste jag äta min frukost innan ärtan sparkar sönder magen. :)
Idag blir det risgrynsgröt med kanel, socker och mjölk, ett glas apelsinjuice, ett glas C-vitamin brus, 2st omega 3 tabletter, multivitamintablett och en järntablett.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0