Konstig sömn

Något som jag verkligen märker av nu när jag är gravid är hur konstig somnen blir. Jag sover och sover vissa nätter men är ändå sjukt trött. Sen vissa andra nätter så sover jag och vaknar om vart annat hela natten. Kommer inte till ro.
I natt har jag sovit som en stock för att några gånger nu på morgonen vakna och vara alldeles svettig och känner hur pulsen går upp. En nervös orolig känsla. Vet inte om jag drömt nåt då jag inte kommer ihåg men känns ändå lite som att nånting gör mig orolig omedvetet. Efter dessa vaknanden så har jag svårt att somna om och ligger en bra stund innan pulsen går ner. Kanske hör detta till? Man känner sig inte helt utvilad. Antar att det bara är att försöka ta vara på stunderna när jag faktiskt lyckas sova bra och bara försöka ta tillfällen som dyker upp till att försöka sova extra när kroppen blir allt för trött.
 
Nu blir det lite frukost för att få mer energi. Idag är en jobbdag och det känns faktiskt helt okej ändå. Ska ut i det kalla vintervädret sen med hundarna också innan det är dags att ge sig iväg. Måste försöka hinna förbi apoteket också och köpa lite nya vitaminer och järntabletter.  
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0