Morgon i stallet

Vaknade tidigt av mig själv och har därför spenderat min lediga måndagsmorgon med min fina grå. Vi gick upp till ridhuset där jag först tänkt släppa henne en stund innan jag longerade men när jag hade skrittat fram henne så kom det in en annan häst så då blev det longering på en gång i stället. Fast först utan nånting på sig så hon fick känna sig lite fri i alla fall och där hon fick välja lite tempo själv. Sen när hon hade gjort det ett tag så stannade jag henne, gav en morot och sen satte jag på tömkörningsgjorden, inspänningstyglar och började arbeta henne lite mer seriöst. Hon skötte sig exemplariskt och lyssnade jätte bra så jag gav mig efter bara kanske 10 min. 5 åt varje håll. Det räcker när hon är så duktig! :) sen fick hon ytterligare en morot innan jag skrittade av henne och mockade upp lite bajs. Idag var hon så där extra gullig och ville pussas hela tiden. Ni vet sådär när hon riktigt trycker upp hela mulen i ansiktet på en för att hon vet att om man pussas får man morot ibland :) hon är så söt min fina stjärna!

Ryktade av henne och klappade mera när vi kom in i stallet igen innan vi till sist gick ner till kompisarna i hagen. Självklart kom bästisen Vicky och mötte upp henne vid grinden.

Mockade boxen trots att det egentligen ingår på vardagen men kände att om jag ändå är där och inte ska iväg på jobb så kan jag lika gärna göra det själv och avlasta Linda lite. Fyllde på en ny torvbal som var som en enda stor isklump. Den får nog ligga och tina vid kanten tills i morgon. :)

Och nu är jag hemma och ska hoppa in i en varm dusch för att sedan åka iväg och träffa Petra en sväng. Sen blir det bara till att ta det lugnt resten av dagen tror jag.

Bild från vår morgon <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0