Tänk vad en häst kan göra

Har precis klivit innanför dörren efter en mysig eftermiddag i stallet hos min vackra grå. Borstade och pussade lite extra bara för att hon är så himla söt. Sedan gick vi upp till ridhuset och tömlongerade eller hur man ska säga. Mest i trav men tog även nån liten galopp. Och i vänster varv blev det även ett och annat steg skänkelvikning. I högervarvet ville hon inte riktigt eller så förstod hon inte mig men vad gör det. Hon försökte ju sitt bästa och det är huvudsaken. Vi börjar i det varvet nästa gång så kanske det går. Hon började nog bli lite trött när jag bad henne att flytta sig så hon fick nog bara hjärnsläpp. :) vi kan ju låtsas det i alla fall. För övrigt var hon jätte mysig i stallet. En riktig kelgris! Dagar som denna med henne får en verkligen att känna sig lyckligt lottad som får ha henne hos mig. Nu kommer jag somna ikväll med ett leende.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0