Nu tänker jag släppa bomben

Som alla vet så har jag ju lilla Elina och är mammaledig. Vilket resulterar i väldigt lite pengar in. Detta gör så att jag nu i flera månader har gått back och fått ta pengar från mitt sparkonto varje månad för att täcka upp det som ska betalas. Så därför har jag nu blivit tvungen till att göra något som jag absolut inte vill behöva göra överhuvudtaget egentligen... Jag ska låna ut min finaste grå. Inte som ridhäst utan som avelssto. Hon är ju knepig i ridningen och vill inte riskera att någon skadar sig eller råkar göra henne mer osäker eller så. Därför ska hon få flytta hem antingen till hennes uppfödare eller till en god vän till dom som också är uppfödare. Datum är ej bestämt än.
 
Detta beslutet är ett jätte tungt beslut för mig och ni som verkligen känner mig vet att det kommer bli skitjobbigt för mig när hon väl kommer åka iväg. Det här va inte det jag ville när jag skaffade barn. Jag ville kunna ha kvar hästen och få allt att fungera men kanske inte vara i stallet 7 dagar i veckan utan kanske 4-5 dagar. Nu helt plötsligt kommer jag inte kunna vara i stallet alls.. Jag har haft egen häst i mer än 10 år och innan dess har jag haft foderhäst sen jag var 14 å nu är jag 27. Många år med mina fyrbenta vänner och nu ska jag helt plötsligt vara utan för att jag inte har pengarna längre. Känns tungt!!
 
Fast även fast jag är ledsen och arg över beslutet så vet jag att hon kommer få det bra. Hon kommer behandlas som en prinsessa och gå me de andra stona och mogna och bli en perfekt mamma. Jag väljer att låna ut henne till några jag litar på och på det sättet även ha chans att kunna få tillbaka en trevlig snäll välmående Beauty igen när den tiden kommer. Vilket jag hoppas på att den gör. Man vet inte vad som händer eller var i livet man är när den tiden kommer men jag vill veta att hon fortfarande är min och jag kan hämta henne om jag kan. Därför säljer jag inte henne. Hon är den finaste hästen jag nånsin ägt och en sån släpper man inte så lätt. 
 
Är så tacksam att jag har valt att köpa denna hästen av dessa underbara uppfödare som verkligen bryr sig och finns där i vått och torrt. Ställer alltid upp om man undrar nåt eller behöver hjälp i den mån dom kan hjälpa. 
Vill tacka Sophie och Christian, QRE hästarnas uppfödare för ett enormt stöd! 
Deras hemsida: www.qre.nu
 
Så nu har jag sagt det jag tänkt säga ett tag nu... Jobbigt!!
Önskar jag hade mer pengar men nu har jag inte det. 
Hur ska jag kunna vara lika glad varje dag utan dig?? Älskade finaste grå!! <3
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Jennysen

Tror du gör helt rätt val vännen! Då har du tid på dig att få ordning på liv och allt.
Du får komma och hälsa på Sammy när du vill! :)

Svar: Jo det är sant men känns ändå jobbigt å tråkigt. Men kanske vänjer mig utan häst. Har ju liksom inte varit utan på typ 10 år. Känns som så lång tid. Tack!
Jenny Säfström

2013-07-15 @ 22:02:59
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Jennysen

Förstår att det känns jobbigt och tråkigt, men du har ju annat du kan fokusera på! <3

Svar: Jo de har jag men känns ändå skit.. Det va ju inte så här det skulle bli. Jag hade ju sagt att jag inte ville behöva göra mig av med hästen när jag fick barn å nu står jag där ändå. Men måste försöka se positivt även fast det för tillfället känns svårt
Jenny Säfström

2013-07-16 @ 00:20:51
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0