Skadad Betty Boop

 Åkte ut till hagen igår för att titta till Beauty och tvätta hennes lilla sår. Så möts jag av alla hästar utom Beauty! Panik!!! Känner att pulsen går upp och blir livrädd att hon typ ligger nånstans och har ont. Hon är ALDRIG mer än 5 meter ifrån sina kompisar i vanliga fall. Sen hör jag henne gnägga efter sina kompisar. Och där kommer hon linkande sakta sakta långt borta i hagen. Hennes ben har svullnat upp över såret som en fotboll och benet släpar när hon går. Går sakta med henne tillbaka till stallet där jag ringer distriktsveterinären på en gång då jag inser att jag aldrig kommer få rent det här själv. 
 
 
 
Börjar skrubba rent krubba och vattenkopp och lägger in ny fräsch torv i boxen eftersom hon nu inte kommer kunna gå ut i sommarhagen igen. Sen ca 1,5 timmar senare dyker veterinären upp. Konstaterar det som jag trodde, såret behöver dräneras. Sagt och gjort så gör han rent såret som är ca 4 cm djupt och syr fast en dräneringsslang och sätter sen en stor plåsterlapp på och ger henne medicin direkt i blodet. 
 
 
 
Beauty har feber och är ordentligt infekterad. Att det kan gå så fort! :( Och eftersom hon behövde mer medicin i flera dagar framöver så var jag tvungen att åka hem och hämta Christer och Elina och röra oss in mot stan för ett nattöppet appotek och hämta ut all medicin, så nu blev man 1600kr fattigare. Och det var bara medicinkostnaden. Undrar vad räkningen hamnar på sen. Akuttid av distriktsveterinär på en fredagkväll.. Hmmm...
 
Men men.. Viktigast av allt är att Beauty mår bra och får den vård hon behöver och nu när veterinären plåstrat om henne känns det bättre och jag kan lugna mig lite. Stackars fina grå!!! <3 Hon har förmodligen lyckats springa in i nån gren på nåt träd eller nåt. 
 
Drogad och omplåstrad
 
 
 
Mitt fina hjärta!! 
Inte den roligaste fredagskvällen i alla fall!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0