Spontan grillkväll

Idag fick jag ett meddelande av Linda som va ute hos hästarna att Beauty skadat sig. Åkte ut till henne när Christer kommit hem från jobbet som planerat men istället för massa gos så vart det bara massa sårtvätt. Hon har fått ett jack in i bogen så när jag kom dit idag så var det som en tennisboll runt såret. Svullen och fullt av sårvätska. Så jag tvättade och tryckte på "bölden" så sårvätska och var rann och sprutade ut ur såret tills "bölden" nästan var obefintlig. Men antar att de närmsta dagarna kommer bestå av samma procedur. Hon haltade lite på benet också så hon verkade ha lite ont eller så reagerade hon bara extra eftersom jag varit där och tryckt och klämt. Hon är så duktig när man tvättar sår, tålmodig fast det gör ont. 
 
Efter att vi varit ute hos Beauty idag så vart det grillning med mammamaffian och allas familjer ute på Östnora. Riktigt trevligt trots att det blev lite kallt mot slutet. Elina sov först ett tag och sen när hon vaknade så var hon lite gnällig och ville vara nära så hon fick ligga i min famn och mysa. Men det var inte så konstigt att det va lite gnälligt med tanke på att hon också har lite ont i sina ben efter sprutorna som hon fick på BVC tidigare idag. Nu när vi kom hem så var även hennes temp lite förhöjd men ändå inte så farligt hög så hon behöver alvedon. Så nu ska hon få sova så hon vilar bort den lilla febern som kommit smygandes. <3
 
Bjuder på lite bilder från vår kväll.
Ture va enda bebisen som var vaken här och är så lycklig av att få allas uppmärksamhet. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Chippen va också med! Stora Elinas mammas hund. :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0