Måndag och Tisdag

Igår var det måndag och jag tänkte inte ens på att blogga. Jag typ glömde bort det. Haha.. 
Hade så trevligt med mammorna och alla bebisar så var helt på andra tankar. Vi var hemma hos stora Elina och Ture där vi blev bjudna på fika. Snackade massa och sen gjorde även stora Elina lunch till allihop. Mums!! Egentligen borde jag inte ätit allt fika men det är ju så gott. Fick lite dåligt samvete på kvällen sen när jag kände mig pluffsigare än pluffsigast men jag ska lyckas gå ner. Har promenerat lite extra långt och mycket idag istället, också med alla mammor! :) Vi är ett riktigt bra gäng och vi kommer så bra överens och det är kul att träffa alla små också, lilla Elinas kompisar. 
På kvällen igår hade jag kvällsfodring och myste lite med Betty Boop. Så det var en riktigt bra dag igår!
 
I natt däremot så har Elina sovit lite dåligt så vi tog igen det här hemma på förmiddagen efter vi varit ute med hundarna. Både hon och jag somnade i soffan, jag i kanske 40 min och hon i 2 timmar. Sen åt vi (jag åt) lite lunch ute i solen (Elina satt skyddad i skuggan) på baksidan innan vi mötte upp alla mammorna för en promenad till. Hundarna fick följa med också och är nu när vi kommit hem igen sådär lagom trötta och belåtna. Vi gick ganska länge. :)
 
Så nu är det bara kvällsmyset kvar och det är en filmkväll med Emelie med god mat innan och massa snack. Christer har åkt in till stan för att kolla på fotbollsmatchen så honom ser jag igen ikväll i sömnen. Mötte upp honom vid tågstationen så han fick hälsa å pussa lite på Elina innan han åkte. 
 
Ser fram emot att träffa min fina vän nu så bäst att börja göra sig klar för att åka. Det vill säga sätta på sig skorna, ta bilnyckeln, sätta Elina i bilstolen. Så....... Klar!! :) ha en trevlig kväll ni med!
 
 
 
 
 
Mammamaffian
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0