Börjar vänja mig lite smått

Hallå igen. :)
Dåligt uppdaterande jag vet men måste komma in mer i min nya roll här hemma innan jag får ro att tänka på att skriva här. Allt går ganska bra i alla fall. Det som är lite jobbigt är att försöka få till allt med tiden. Att lyckas komma ut med hundarna hyfsat snabbt innan Mili blir otålig och att ägna dom tiden med mys inne som dom behöver. Att få till mina stallbesök så som jag vill utan att känna stress.
Kommer bli lättare sen när vi kan börja ge henne lite mat från flaska också så Christer kan mata ibland. Vill ju gärna komma igång med Beauty nu snart men är svårt när lillan vill äta så ofta än så länge. Vet att det bara gått snart 2 veckor sen hon kom men jag får ändå lite dåligt samvete för min fyrbenta när jag inte kan ge dom mer för tillfället.

Samtidigt njuter jag av allt mys med lilltjejen och försöker ta vara på varje sekund jag har henne hos mig.
Hon får nog följa med ut till stallet ikväll så slipper jag stressa. Kan ju alltid amma i stallgången om hon tröttnar å vill ha mat.

I morse badade vi henne i hennes badkar för första gången då hon kissade ner sig när Christer skulle byta en bajsblöja. Hon är ju så himla söt och minen hon gjorde när jag satte ner henne i vattnet är oslagbar!! Ögonen i kors och ser allmänt chockad ut. Men hon verkade ändå gilla det. För det var inte förens vi lyfte upp henne från vattnet som hon började gnälla lite. Älskade lilltös!!

Börjar ändå mer och mer vänja mig vid mammarollen och börjar känna mig ganska varm i kläderna.
Nu ska jag få till lite fler promenader bara så jag går ner lite fler kg.
Längtar även efter att få komma igång med lite träning men den måste vänta ett tag till. Än är jag inte läkt och det behövs nog några veckor till innan min kropp kommer klara en sån påfrestning.

Nä nu en kopp kaffe och lite glass, (snabb energi) sen en promiss med hundar och barnvagn nu när hon somnat.



Kommentarer
Postat av: Jennysen

Kan försöka följa med ut i nästa vecka och tömköra lite om du vill? :)

Svar: Jacket vore snällt :) då blir Beauty glad. Det svåra är bra att pricka en tid när ridhuset är ledigt.
Jenny Säfström

2013-03-06 @ 19:05:24
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0