God förmiddag

Solen skiner och jag har hunnit med att gå en timmes promenad, dammsugit nedervåningen, städat toaletten nere, dammtorkat i vardagsrummet och klämt i mig två mandariner och en banan. Nu väntar jag bara på att lillskrutt ska vakna så vi kan lufta rumpan lite. Hon blir ju så lätt röd och irriterad i huden så måste försöka hålla det luftigt när det går.

Idag ska jag verkligen försöka att stå emot alla frestelser här hemma bestående av havrebollar, kakor, godis, chips ja allt som inte är nyttigt helt enkelt. Väldigt svårt när man ser det hela tiden och när man vet att det finns hemma.
Måste ju börja försöka komma lite form nu igen. Promenaderna är en början. Försöker hålla ett raskt tempo och gå där hundarna kan springa fritt så jag slipper stanna förutom när jag måste ta upp efter att dom bajsat. Ska sen börja komplettera promenaderna med lite övningar hemma. Hur jag nu ska få självdisciplin till att göra det är en bra fråga men måste försöka tvinga och sporra mig själv. Man får inget gratis och om jag ska få tillbaka min kropp så måste jag kämpa för den. Endast jag kan göra nåt åt det.

Nu ska jag göra lite kaffe så man får lite mer ork. Ha en fin dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0