Långfredag med dressyr och middag hos min pappa

Dagen idag startade med att skjutsa Christer till jobbet och sen möta upp Camilla för att vi sedan skulle åka och heja på Kim som skulle tävla dressyr på sin 5 åring. Elina följde med och var snäll hela tiden. Och Kims ritt gick ganska bra då hon fick hela 71% och en 8:e plats. Duktiga!!

Efter dressyren åkte vi direkt ut till stallet och mockade åt Beauty men då började Elina tröttna lite och blev gnällig. Hade tänkt gå ner till hagen och leta efter en tappad sko men vägen ner va så lerig så jag inte kunde ta mig fram med vagnen så jag gav upp och åkte hem istället. Elina slutade ju inte gnälla heller så jag kände mig lite stressad och kan ändå inte göra nåt vettigt om hon skriker då jag måste ge uppmärksamheten till henne då och inte på hästen så då är det skönare att vara hemma. Får leta i morgon, så får mamma passa Elina hemma under tiden så jag kan slappna av och göra det jag ska utan avbrott varannan minut. Tänkte försöka orka åka ut till stallet ikväll efter vi varit på middag hos min pappa och longera. Hoppas energin inte sviker. Ska försöka vila en stund nu om Elina somnar. Blir extra sugen på att rida ju när man sett alla fina dressyrhästar idag så jag vill verkligen jobba igång Beauty nu.

Nu vill Elina ha uppmärksamhet.... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0