Snart får jag kanske sova lite

Sitter i sängen med Elina i famnen och Mili liggandes nere vid mina fötter och inväntar att lillstumpan ska somna. Hoppas på att få sova lite mer än 2 timmar i natt eftersom en ny stalldag börjar i morgon. Hoppas att den blir lika smidig som idag.

Christer är iväg på inflyttningsfest hos sin kompis och kommer förmodligen inte hem förens i natt någon gång. Dom lär väl dra in till stan på krogen och då brukar det bli sent.
Dom sa att jag också fick komma om jag ville men jag sa till Christer att det inte känns som en bra idé. Dom verkar ha glömt att Elina endast är 3 veckor gammal och behöver matas typ hela tiden. Kul att vara på en fest där man ändå inte kan göra annat än att sitta i en soffa hela kvällen. Sen tycker jag inte att det är speciellt lämpligt att ta med henne där det kommer vara massa berusade människor. Så jag fick stanna hemma. Det är väl så det kommer vara nu antar jag. Allt mitt jag gör kommer att anpassas efter Elina. Känns som att man blir mer påverkad som mamma än som pappa av att få barn.
Jag vill ju vara med Elina så jag är gärna hemma med henne men man kan ändå inte låta bli att tänka lite på konsekvenserna. Att det automatiskt blir jag som blir "borträknad" från tex fester och såna tillställningar för att "nån" måste ta hand om barnet.
Tur att man ändå är så som man är och inte känner så stort behov av att vara ute och slira. Jag har mina djur och nu min underbara dotter så jag har det mysigt hemma.
Man får helt enkelt acceptera att man numera blir tagen lite för givet att man inte "vill" följa med på saker. ( i själva verket är "vill" att man tyvärr inte kan)

Nä nu ska jag försöka lägga över flickebarnet i hennes säng så jag kan sova snart. Mina ögon går typ i kors snart. :) haha. God natt....



Kommentarer
Postat av: Jennysen

Klart det är så i början, eftersom det är du som har maten... ;) Men när du börjat pumpa (om du inte gjort det) och någon annan kan sköta det tycker jag att du ska "kräva" att få gå ut och ha kul! :)
Har du tråkigt nån helg får du gärna bjuda över mig! Jag ställer gärna upp som sällskap om jag kan! :) Laga god mat och äta godsaker! :D

Svar: Det låter som en bra idé :) vore mysigt! Tänkte börja pumpa så fort jag får klartecken av BVC. Så då hoppas jag att jag kanske får sova lite mer på helgerna kanske iaf.
Jenny Säfström

2013-03-17 @ 15:39:13
URL: http://jennysen.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0