Dagen lång

Hej hopp! 
Idag fick jag sovmorgon! :) Christer tog upp Elina i morse vid 7 så jag fick sova vidare. Så himla skönt!! Det var min första sovmorgon sen hon föddes. Även om det var jag som vaknade av att hon vaknade då så kändes det ändå så skönt att få somna om igen. Tack Christer!! Kanske ska jag väcka dig oftare och fråga om du kan gå upp?? Hihi... 
Jag behövde verkligen den starten, kände mig så trött.
 
Elina har nu sovit i sin säng i tre nätter i rad och varit jätte duktig. Lägger ner henne där när jag ser att hon börjar bli trött på kvällen och spelar sen hennes favvolåt på mobilen om och om igen tills hon till slut somnar alldeles själv. :) Hoppas verkligen att detta fortsätter så jag får sova i vår säng själv då jag får så mycket bättre sömn när jag kan röra mig i sängen och slipper bli så stel. Fast visst är det supermysigt att sova med Elina också men som sagt blir min sömn sämre då. 
 
Vi har idag varit på öppna förskolan på vår föräldragrupp. Jag gillar verkligen alla där! Så kul att man fått lära känna nya vänner och som har bebisar i ungefär samma ålder som lillskruttan. Vi har fikat, pratat och pysslat. Och äntligen har Elinas hand- och fotavtryck torkat också så vi kunde ta hem det idag. Dagens pyssel blev en midsommarstång! :) Känns som man blir barn på nytt när man sitter där och målar och trär pärlor över piprensare och så. 
 
Så här fint pyssel har vi gjort:
 
 
Vi har även haft äran att passa unge Challebanan idag och Zerah. Jaya hade möte på sitt jobb igen så då brukar jag ju ha honom. Hunden fick vi på köpet. ;) Charlie har cyklat, åkt rutchelkana (stavas???) och tittat på youtube på iPaden. Hundarna har busat ute på ängen som bara den. 
 
Kira ser så farlig ut när hon leker. Men hon och Zerah hade jätte kul. Och det känns verkligen extra kul när det är Kira som bjuder in till lek då hon inte brukar tycka om andra hundar förutom Mili. Fast det verkar ju gå bra om hon får lära känna dom när dom är valpar. Och kan ni fatta att stora Zerah endast är ca 6 månader på bilderna. Hon kommer bli STOR! 
 
 
 
Elina sover just nu i sin vagn och jag ska titta lite på tv tänkte jag. Har ju läst ut böckerna jag lånat av Emelie och väntar med spänning på att få låna trean. Måste köpa dom här böckerna så jag kan läsa om å om igen. Dom är ju så sjukt bra! Och jag ser verkligen fram emot när de släpps på film även om filmer aldrig brukar vara lika bra som böckerna. 
 
Bjuder på en bild på finaste Elina också från igår när hon låg på magen uppe på en kudde. :)
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0