Måndag hela dagen lång :)

God kväll!
 
Idag började hela familjen Säfström/Callias med att ta en välbehövlig sovmorgon. Till och med lilla Elina lyckades somna om efter att ha varit vaken TIDIGT! Tack för det! :) 
Promenerade en sväng med hundarna så dom fick göra sitt och åt sedan en lätt frukost. Rörde oss mot öppna förskolan vid strax efter 10 för att möta upp andra Elina och Ture. Vi skulle ha gått på kosläpp i morse egentligen men vi skippade det och valde att sova istället. Väl på öppna förskolan började vi grilla korv med de andra mammorna som hade varit iväg och tittat på kossorna med sina barn. Elina och Ture är ju ändå för små för att förstå vad som händer. 
 
Satt på en filt och myste i skuggan. Elina och Ture pratade och pratade men inte med varandra. Det såg ändå ut som om dom var ute på en date. En korvgrillnings/picknickdate! :) så himla söta!!
 
 
 
Efter att vi varit där en ganska lång stund gick vi hemåt för att hämta upp hundarna och gick på en promenad. Vädret var verkligen kanon idag och man blev riktigt varm. 
 
My kom förbi en stund och fikade och följde även med mig bort och hämtade Charlie på dagis. Sen när hon åkt hem så tog jag med mig Charlie till stallet där han fick rida på lilla söta Dexter. Alltså, vilken underbar liten ponny! En riktig guldklimp!! Så snäll mot barnen. Han travade lugnt och fint med Charlie studsandes på ryggen. Lyssnade jättebra på gas och broms. Charlie gasade och jag bromsade. :) Det var första gången som Charlie travade så det var kul. 
 
 
Vi har ätit middag som Christer fixat medans vi var borta och jag har även klippt ihop en film från 3:års testet med Mizz Marwellous i moviemaker.
Elina har även skrämt slag på mig när hon låg och sov en stund i sin vagn. Skulle kolla till henne när jag kände att hon var svettig i pannan. Petade på henne utan reaktion!! Ruskade henne lite lätt där hon låg utan reaktion!! PANIK!! Tog upp henne och ruskade lite till och då började hon sträcka på sig och sen när hon öppnade ögonen vart hon lite rädd och grät. Skyndade mig in och drog av alla kläder och blöjan på en gång. Shit vad jag blev rädd!! Hjärtat höll på å hoppa ut! Hon hade förmodligen blivit så varm trots att hon har legat helt öppet och luftigt Så hon vart helt slö. Från å med nu ska hon sova näst intill naken på dagen!! Har aldrig blivit så rädd innan. Hon var inte varm när hon somnade. Lilla hjärtat får inte skrämmas så!! :( 
 
Nu ska vi i alla fall sova för natten. Ska ha balkongdörren lite öppen så det kommer in frisk lugft hela tiden. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0