Händelserik måndag

Vår måndag startade tidigt med lite gröt i Elinas mage och sen en lång morgonpromenad med hundarna.
Försökte att gå där jag kunde ha dom lösa så mycket som möjligt.
 
 
 
Sen fick även jag äta frukost lite snabbt innan vi skulle vidare till stallet för att lämna ut en pall med torvbalar till en köpare. Mycket slit och kånkande men det gick. :)
Elina höll på att klättra på soffkanten medans jag åt, och när hon inte kommer längre som ger hon upp och lägger ner huvudet lilla sötungen. :) <3
 
 
 
 
Hem fort och duscha och sen vidare mot öppna förskolan för att gå på vår föräldragrupp med bus, fika och pyssel. På vägen därifrån somna Elina så när vi kom hem fick hon stanna inne med Christer och sova vidare och jag tog ut hundarna igen fast denna gången vart det mer lek än en promenad. Hade med mig deras nya favvo som är en röd ganska hård boll på ett snöre (så inte Kira biter sönder den) och så kastade jag den flera gånger, pausa och sen kasta igen tills jag till sist råkade kasta upp den i ett jättehögt träd!! DÅLIGT med tanke på att jag spelat handboll tidigare. haha..
 
Ser ni pricken uppe i trädet??
 
Men trot eller ej så KLÄTTRADE jag upp och tog ner den! HA!! :) Hundarna blev glada och jag med för den delen. Lite barnasinne har man kvar och jag var ju en hejare på att klättra i träd som liten.
 
Nöjda hundar.
 
 
 
 
Kira blev lite trött. <3
 
Mili blir helt besatt av bollen.. :)
 
Medans jag klättrade upp i trädet så fick Christer och Elina komma ut och hålla koll på hundarna och då vaknade även lilla donnan :)
 
 
 
 Alltså dessa underbara kinder!!!
Kan man någonsin få nog av att pussa på dom? hur goa som helst!
 
Efter min lilla klätterupplevelse och lite mer bus med hundarna så badade vi Elina och sen åkte Christer och tränade. Jag fixa ihop en middag på vår nya braiga spishäll. Och när Christer sen kom hem så åkte jag till stallet och red en "nattur" med Milla och Krizze runt slingan. Vi såg INGENTING! Vi fick helt enkelt lita på att hästarna höll sig på stigen och gick åt rätt håll och hem kom vi så det gick jätte bra! :)
Beauty är verkligen hur lugn som helst när hon har sällskap. Lite tråkigt bara att hon blir så HIMLA sällskaplig så man inte ens kan gå mer än tre meter ifrån den andra hästen typ. Men det släpper nog när denna ensamhets/vill inte vara själv överhuvudtaget/kan inte gå framåt -fasen är över.
 
 
Nu blir det en snabbdusch och sen sängen. Min kropp är helt slut och för att inte tala om min rygg. Den gör ONT! (skitrygg!)
 
God natt!
 


Kommentarer
Postat av: Marieangel

Hahaa...klättrade du upp i trädet?? Du är lika galen som jag:-)

Svar: japp jag klättrade som bara den! :) skitkul ju! Christer sa att jag inte kunde å då va det ju självklart att jag skulle bevisa motsatsen.
Jenny Säfström

2013-10-08 @ 09:10:27
URL: http://www.marieangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0