myssöndag

Underbar start på dagen med en härlig ridtur med Camilla och Krizze som sällskap. Beauty hittade inte på en enda dumhet nu när hon fick sällskap ute. Hon har verkligen fått för sig att hon inte vill gå själv. Innan har det ju aldrig varit ett problem att rida henne själv oavsett vart jag rider men nu så stannar hon och dummar sig så fort vi blir själva. Flockbunden, svar JA! Hoppas på att det bara är en fas som kommer gå över med lite envishet från min sida. Får planera mina uteritter noga så jag vet att jag har gott om tid på mig när jag ger mig iväg så att jag vet att jag kan stå på samma plätt i 3 timmar om det så ska behövas för ger mig det gör jag INTE! Har jag bestämt att vi ska gå en väg så är det den vägen som gäller och ingen annan. Blev endast skritt ute idag då Krizze stått som konvalecens ett tag och är under igångsättning men sen när vi skrittat i typ 45 min så gick jag in på ridbanan och tog en galopp åt båda hållen och lite trav. Fattningarna är inte så bra än då hon vill köra upp huvudet och kasta sig iväg och bli stark, men vi tränar å tränar och så småningom kommer hon fatta att hon faktiskt FÅR galoppera även om hon inte slänger sig allt vad hon kan framåt. :)
 
 
 
 
 
 Såå mysigt att rida!! just love it!!! <3
 
Väl hemma från stallet så har jag packat ihop alla kaninsaker samt kaninerna i sina transportburar och kört hem dom till sitt rätta hem igen. En ledsen Mili som helst såg att hon skulle få "leka" lite med dom och få dom för sig själv, men hon kommer nog över det om någon vecka eller så. Har haft mys i soffan med mamma, Elina, Elin och Ella medans Robin och Christer har byggt ute i köket som blir skitsnyggt! Lite handtag saknas samt fläkt, ny kyl och frys och kakel. men det börjar ta sig nu. :) Vi tjejer har kollat på film och ätit fikabröd.
 
 
 
 
Funderar nu på om jag ska åka förbi Bauhouse och lämna tillbaka toasitsen som jag köpte till Elina igår då den inte passade vår toalett. :( Skulle även behöva köpa med mig lite lysrör till stallet. Orkar jag eller inte, det är frågan? Samtidigt är det lite skönt att komma hemifrån också. Elina vill säkert se nåt annat än huset hon också.
 
Ska fundera lite så ser jag vad jag gör om en liten stund.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0