Heeej igen

Här har det ekat tomt nu hela dagen igår och hela idag. Tiden till att blogga har helt enkelt inte funnits. Igår gjorde jag massa saker. Babycafé i Tungelsta på morgonen, ut med hundar, köpt och hämtat ny barnvagn till lillfian i Kista, föräldragrupp i västerhaninge, ut med hundar och sen åkte jag och Elina på middag hos pappa/morfar och Marita. Fullspäckad dag som ni ser. :) 
 
I morse började dagen med en lite för lång sovmorgon så jag blev stressad. Christer jobbade sent så han tog Elina på morgonen idag och skulle väcka mig halv 9 men jag blev istället väckt 10 över 9! Hade ju bestämt att jag skulle vara med på ett mammagympapass på Christers gym i Tungelsta. Man fick nämligen prova första gången gratis  så då ville jag prova. Snäll tanke av Christer att tänka att jag säkert ville sova lite längre men just idag vart jag bara stressad. Kom 5 min försent på passet men fick vara med ändå. Elina tyckte att det var kul sålänge all uppmärksamhet riktades till henne men så fort jag skulle lägga ifrån mig henne och göra övningar som inte involverade henne så blev hon lite gnällig. Hon ville ju också träna såklart! :) 
Tycker väl att detta pass var lite i lättaste laget då jag inte ens blev svettig, så är kanske inget för mig ändå. 
 
Har ätit lite lunch med kollegorna på jobbet också och köpt lite saker från jobbet som behövdes, bl a. Ett lås till vagnen, våtservetter att ha i skötväskan, ny nagelborste så man blir ren efter ett stallbesök :) och vars ett ben som är bra för tänderna till hundarna. 
 
Eftersom nya vagnen var lite vinglig så åkte jag förbi babyproffsen innan jobbet och bad dom trycka till några små piggar (som skruvar) så nu är den bättre. Men skulle egentligen behöva nya hjul för att bli så bra det går men det får vänta lite. Fick ändå vagnen för lite mindre än halva nypriset. Det är en Emmaljunga City Cross. :) Kommer lägga upp nån bild i ett annat inlägg så ni får se hur den ser ut. Har inga bilder här nu. Elina sitter så mycket bättre i denna då ryggstödet är lite rakare så hon får bättre stöd. 
 
My har varit här och fikat på eftermiddagen efter att jag varit på en regnig promiss med hundarna. Mysigt och hon hade även med sig en present till Elina som bestod av en mysdress från Lundmyr. Så himla fin!! 
 Självklart är även en bild på den i andra paddan. Har inte säkerhetskopierat och synkat dom än. Ni får helt enkelt klara er utan bilder i detta inlägget. :)
 
Nu känner jag att jag pladdrar på men det blir så när man inte skrivit på ett tag. Ska nu lyssna på Blondinbellas podcast om ekonomi då jag tycker att det är rätt så intressant nu när man själv vänder varenda krona för att ha råd med allt. Sen blir det sova och imorgon blir det babycafé och på kvällen ridning igen!! Beauty har vilat nu måndag och tisdag Så i morgon är det dags för lite jobb igen. Blir nog ett pass på ridbanan. 
 
God natt god natt! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0