Moooorning

Äter lite frukost till lyxfällan som går på tv. Elina har precis somnat om igen och känner att jag också skulle vilja sova. Men det går inte för här hemma är det en målare som ska spackla och måla taket i köket. Är sådär ruggigt kallt idag igen. Mina tår fryser ihjäl. Måste få upp värmen i min kropp lite innan jag ger mig ut på promenad. Hundarna ligger som små köttbullar och kurar ihop sig dom med, hela tiden med ett öga åt målarens håll. :)
 
Idag blir det mycket kaffe känner jag. Kroppen är trött och lite beror nog på min ridtur igår. Beauty var jätteduktig stundvis och stundvis var hon helt på tårna och jätte spänd och pigg! Man var tvungen att vara med hela tiden. Det var nyttig träning för henne igår då det var andra hästar precis överallt. Blev mest ridning i trav för att få henne lugn och avslappnad. Försökte hitta en jämn rytm och en bra känsla. Ingen galopp igår tyvärr då jag kände att hon var för mycket på tårna för att kunna hålla sig på backen, lite för mycket studskänsla helt enkelt :) haha! Men hennes trav vart mot slutet riktigt fin och lugn. Skrittade av för hand runt travbanan. 
 
Nu ska jag bli ännu bättre på att hålla i mina pengar. Man blir liksom lite peppad av att se på lyxfällan. Vill aldrig hamna i sitsen att jag måste göra mig av med hästen igen. Den känslan var hemsk!!! 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0