Ridtur

Snacka om pers att rida idag. Beauty var först när vi red ute på slingan helt lugn och avslappnad. Sen skulle jag trava på rundbanan och då blev hon som förbytt. Helt stel, spänd och sprang och skrek efter sina kompisar. Hon gnäggade säkert 20 ggr. Gick upp på ridbanan och hon fortsatte vara som en fiolsträng ett tag till, gnäggade och hade sig. Sen kom två hästar från vårt stall upp på ridbanan och då skulle Beauty bara efter dom haha!! Och när jag väl lyckades få henne lite avslappnad med dom runt sig så kom det upp två ponnyer som började hoppa massa hinder som stod framme. Fiolsträng igen men höll sig ändå på backen. Ibland är hon bra knäpp alltså. Gick knappt att styra henne då hon bara skulle koncentrera sig på de andra hästarna. Men till sist gick det både att trava och galoppera i alla fall så jag blev nöjd över passet ändå. Man får vara glad för de små framstegen och innan hade hon aldrig kunnat hålla sig så "lugn" när någon annan hoppade och galopperade hej vilt runt omkring. Hon vart väldigt svettig efter detta spända pass så fick svampa av henne ordentligt.
 
Mycket jobb är det för att hennes lilla huvud ska bli lugnt och stabilt men det kommer gå sakta men säkert. Dock känns ju en medryttare ganska svårt att ha när hon visar dessa tendenser.
 
Camilla fotade lite... Ni får ha överseende med min dåliga sits. Min balans är inte vad den borde vara. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag natta en liten trött söt tjej. :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0