På biljakt idag igen

Idag har varit en väldigt lugn dag fram tills klockan vart ungefär 15. Då hämtade vi upp My och gav oss iväg på lite mer biljakt. Idag åkte vi till Kungens Kurva. Innan har jag och Elina bara tagit det lugnt hemma eftersom hon fortfarande hostar lite. Men hon har varit feberfri hela natten och hela dagen idag i alla fall. :)

Nåja... Biljakten fortsatte som sagt och vi har tittat på bil efter bil. Men det är alltid nåt som inte känns bra. Och ska jag ändå lägga så pass mycket pengar så vill jag ju att det ska kännas bra. Även om vi bara är ute efter en billigare bil.

När vi typ tänkt åka hem så sa vi ändå att ähh vi går in där också lite snabbt. Vi hinner.. (Hade en tid att passa då jag ska hjälpa en vän) Vi kollade på först en bil, sen en bil till, en tredje bil.. Jämförde bil 2 och bil 3. Och plötsligt ser My den! En sån vi kollat efter lite titt som tätt men aldrig hittat nån då dom är så billiga trots att dom är nya, och typ omöjliga att hitta begagnade. En vit Dacia Sandero. Helt sprillans men har stått som demobil och därflr är priset nedsatt. Så nu helt plötsligt har jag köpt en ny bil!! :) En ny bil som endast rullat ca 300 mil. För under 100 tusen! Helt otroligt bra! 


Så på fredag får jag hämta hem den nya pärlan! Wiiihooooo!

Efter bilprovning och bilköp så har jag varit och hjälpt min vän och tränat inför en kommande fölvisning på söndag. Spännande och roligt! Och lilla fölisen var såå söt! Sötare än socker och hade en jätte gullig liten pussmule. 



På vägen hem var himlen jättefin och jag känner i det stora hela att dagen idag varit bra! 


Nu ska jag läsa lite i min tidning innan jag ska sova.


God natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0