En kväll i stallet

Äntligen fick jag tillbringa tid med Beauty igen efter en hästfri helg. Hade tänkt gå upp till ridhuset idag och först longera (om vi fick plats) och sen efter det skritta och bara mjuka upp henne i kroppen. Men jag kände redan när jag borstade henne att hon var spänd så då ändrade jag planen och vi hade en "spa"kväll istället. Jag masserade henne så som massören visat och sen ryktade jag hårt. Smorde på salva på benen också. Hon har nu börjat få lite muggtendenser igen så då är det bara å smörja, smörja och smörja lite till. Får se om jag rider nåt innan massören varit ute igen. Eventuellt jobbar jag bara henne från marken. Hon kommer ju på torsdag igen så det är ju inte så många dagar dit. Vill verkligen inte riskera nåt mer bakslag i ridningen nu. Så nu tänker jag ta det väldigt lugnt och försiktigt. Ett litet steg i taget, och jag tänker inte rida om jag känner att hon redan är spänd nere i stallet. Ingen mening då, vill inte att det sk bli en sån där dum kamp om vem som bestämmer. Vill ju känna ett samspel och inte ett mothugg. Mysigt var det i alla fall trots att jag inte fick rida idag. Knäppte tre söta bilder också på min "långsnok" :) <3 haha..


Och så sötaste bilden!! :)


Visst vill man bara pussa på henne?! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0