Hoppkurs dag 2

Vart ska jag börja... Jo jag börjar nog med att säga att jag åkte av idag me.... Suck... Ibland känner jag mig som en ren nybörjare på denna kvicka, snabba, hyperkänsliga hästen alltså. Hon är svår! Tränaren sa idag efter vi var färdiga att hon tyckte att man såg potentialen hos Beauty men att hon verkar vara väldigt känslig och svår. Hon frågade även om hon hade lite sadeltvång vilket jag tror att hon alltid haft i mildare grad. Hon tyckte ändå vi kämpade bra trots lite hopp och studs och en hel del tvärvändningar rakt åt fel håll. Stundvis gick hon kalasfint och det är dom stunderna jag får leva på och ta med mig. Men jag kan ändå erkänna att jag idag kände lite så här: SUCK!!! Att det ska vara så svårt att bara trava rakt fram och runt fyrkantspåret utan att slänga sig 5 gånger på vägen för att hon blir "rädd" för nåt. Vi pratade lite till och vi var ganska överens om när jag sa att jag börjar fundera på att eventuellt skicka iväg henne nån månad till en proffsryttare om jag hittar nån i närheten för en hyffsad peng som kan hjälpa mig en bit på vägen. Det kan ju vara värt att prova i alla fall. Och se om det bara är jag som gör käpp rätt åt helvete fel. Men samtidigt vet jag att jag inte gör allt fel för vissa dagar går hon ju som en klocka och bara dansar fram. Hon är jäkligt svår som sagt och har extremt mycket nerver. 

Man tycker ju att efter 1 timmes träning att när man då ska trava av att man ska kunna sitta på en ganska lugn trött häst. Men Beauty hon kastade sig igen i alla fall. Vart får hon energin ifrån? 

Jag ska fundera lite till, se över lite olika alternativ så får jag se. Bättre att man tar hjälp när man fastnat lite än att vi hamnar i en ond cirkel. 


Hur som så var hon jäkligt duktig idag ändå och jag är nöjd över hennes prestationer över hinderna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0