Nollställd

Det är vad jag känner efter detta ridpass på Beauty. Hon har kommit på en ny grej som hon har lärt sig komma undan med nu. Suck! Har ju berättat att hon slänger sig och det är inte lite. Idag åkte jag av igen! Landade som tur var på fötterna då jag lyckades svinga runt benen lite sådär halvsmidigt. Just nu känns det som att jag är en nybörjare på min egen häst. Hon har alltid varit tuff men nu är hon tuffare än tuffast och jag känner mig lite nollställd. Vet varken ut eller in just nu. Måste fundera, hitta nån form av lösning. Hon gör ju liksom allt för att komma undan om hon märker att hon kan och hon ser sin chans när det är andra hästar runt om och hon hittar sin "ursäkt." Och jag tror ärligt inte att hon är ett dugg rädd faktiskt. Hon är bara lömsk just nu. Att jag sen får skit ont i min rygg varje gång det rycker till i den när hon slänger sig är ju en anledning till att jag nu ramlat av 3 ggr. När jag får ont, blir jag spänd = jag hänger inte med i "svingen" utan blir stel och faller då ganska lätt eftersom jag hamnar i ett statiskt läge med ryggen. Så just nu känns allt rätt så jobbigt. Idag kom det till och med några tårar, inte för att jag var ledsen utan för att jag vart så jäkla arg! Jag vart så arg så jag satt av bums och ledde in henne i sin box och sen gick jag därifrån och andades en stund. Idag kände jag att hon var jäkligt billig! Och bara den tanken nu i efterhand gör mig arg och besviken på mig själv. Varför gör hon så här? Varför är hon så jobbig för? Jag känner mig juat nu förlorad i min egen ridning och det känns piss!! Jag hatar att känna att inte jag kan lösa problemet. Kanske kan jag det men just nu känns det mörkt. Och det värsta är ju att får hon av dig en gång är hon värre näst gång. Får hon av dig 2 gånger är hon som idag, helt skogstokig! Idag kunde jag inte ens skritta utan att hon slängde sig runt. De andra som var i ridhuset var tvungna att flytta på sig för dom var rädda att B skulle hoppa in i dom. Näää idag var ingen bra riddag och jag är faktiskt såå besviken.... För första gången tappade jag nu tålamodet och blev riktigt arg och frustrerad... :( jag brukar ha världens längsta tålamod när det gäller hästar men idag rann min bägare över... Jag gav upp för att det inte är nån mening att rida när jag har blivit arg och hästen är mer vild än tam. 

Ibland undrar jag verkligen vad jag har gjort för fel?? Varför har hon blivit så här? Vad är det som jag missat?? 

Hon är inte den först hästen jag ridit in så jag fattar nada... Idag är jag ledsen. Mest för att jag var tvungen att bli arg på min fina grå som jag vet kan såå mycket bättre. Idag kommer jag gå och lägga mig utan leende och med en miljon tankar och funderingar på lösningar istället... Stor jävla SUCK!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0