Tömkörning och sen ett varmt bad

På stallbesöket nu på kvällen så hade jag hjälp av Anna som passade Elina medans jag tömkörde Beauty. Dom stod ute i kylan och väntade och tittade och jag och Beauty gick/sprang runt på utebanan i snön. Känns som det mesta blev pannkaka idag.. Beauty var spänd och pigg och försökte för det mesta springa ifrån arbetet, sen var hon ju lite "rädd" för saker också. Fast vad kan jag begära på utebanan i mörker efter en veckas vila/behandlingar av olika slag. Fick i alla fall ca 5 min avslappning på henne så man får väl vara glad för det lilla. Åh vad jag vill rida nu. Men vi ska ta det långsamt nu och backa lite eftersom hon varit så knepig på sistone. Är så kluven vad jag ska göra. Det smidigaste och snbbaste sättet att få henne mer samarbetsvillig är ju att skicka iväg henne en till två månader på tillridning hos nån som inte flyger av. Men det är ju också det avsolut dyraste sättet. Pengar som jag egentligen inte har... Svårt det ska vara.... Suck! Men jag kan ju inte låta bli att älska henne för det. Jag vet att vi kommer ta oss förbi dessa  "taggar" på vägen så småningom. 


Men men, väl hemma från stallet var både jag och Elina så frusna så vi fyllde upp badkaret och badade tillsammans. Så mysigt! <3 Vi badade och lekte länge i vattnet aå vi till och med fick ta ut lite vatten och fylla på nytt varmt vatten för att det hann bli lite kallt. :) Sen efter det så har Elina fått gå nakenfis i endast sin morgonrock ett bra tag och luftat stjärten. :) 



Sen fick pyjamasen åka på och vi åt lite kvällsmat när Christer kom hem och sen  har vi busat och nu sover hon. <3




Som jag älskar denna lilla tjej!! Helt otroligt vad mycket hon betyder och vad underbar hon är! Mammas lilla hjärta!

Nu ska även jag sova. I morgon har jag stalldag så kommer tillbringa massa tid till att fixa åt hästarna. Har både morgon, lunch, insläpp och kvällen. En heldag helt enkelt! Men jag trivs med stallarbete så det är lugnt. :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0