Träning med PT

Idag hade jag min sista gratisträning med min PT Fredrik. Och jäklar vilket bra pass! :) Han pressade verkligen ur all muskelkraft i varje övning idag som avslutning på denna gratisperiod. Och visst känner man och inser man att man är bra lat när man tränar själv om man jämför med när man har en som "piskar" en. Nu vill jag spara ihop lite extra pengar så jag kan köpa fler PT-timmar med Fredrik. Han kan verkligen sin sak, är snäll men ändå hård om ni förstår. Sporrar till tusen och man kämpar verkligen det där lilla extra när han står bredvid och räknar ner och pushar. Nyttigt för mig som har dålig motivation och ork just nu. När jag får hjälp på detta sättet så orkar jag såå mycket mer än vad jag visste att jag orkade. 

Att han ens fick mig att göra 15 chins i rad (med lite hjälp) och efter det 10 till och sen ytterligare 7 det säger ju en hel del. Jag brukar orka typ 6 st när jag kör själv. Med gummiband förstås. 

30 kg bänkpress 3x10 
Sumosquats med stången 20kg och sen direkt upp i en militärpress över huvudet. 3x10

Smalt grepp marklyft med drag upp mot hakan för att koppla på axlarna, 3x10 (25kg) 

Magövning och en annan övning som jag inte vet vad den heter.

Jag skakade, kände mig yr och fick spykänsla, då har man tagit i! :) 



En proteinshake direkt när jag kom hem och sen hoppade jag in i duschen.


Ooo just det.. Svängde förbi biltema och köpte en spontanpresent till min älsklingstjej också. :) Gissa om hon blev glad! Nu har Elinas lilla babish ett vrålåk! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0