Lång dag med blandade känslor

Nu har min finaste grå åkt till sitt nya hem där hon ska bo 1 år till att börja med, det känns bra för att jag vet att hon kommer få det toppen samtidigt som det känns sorgligt. Finare häst får man ju leta efter och det känns tufft att inte få ha henne kvar. Men hon har blivit installad hos dom nu och fått mat, blivit duschad, borstad och så har hon lyxat med att få stå i solariet som dom har så jag VET att hon har det bra. Hon kommer bli behandlad som den prinsessan hon är. Men jag kommer ändå sakna henne massor! <3

My följde med mig som stöd och sällskap och vi tog även lite bilder med min kamera i stallet innan hon åkte. Ska lägga in dom på datorn imorgon tänkte jag så jag får visa er finaste hästen! :)

På vägen hem gjorde jag sen något busigt och inte alls planerat men något som jag velat länge, jag köpte en HUND! Trots att jag sa för nån dag sen att jag inte skulle just nu. Men trillar man över en ensam liten valp som dessutom är 4 månader gammal och rumsren, ja då är det svårt att motstå. Allt var liksom så som jag ville. Det är en hane som kommer kastreras när tiden är inne och han är cremefärgad. Han har ett litet underbett som gör honom sådär lite extra speciell och han är hur kelig som helst. Han älskade Elina från stunden han såg henne och följde henne som en svans. Elina blev också väldigt förtjust i honom. Han är lite kaxig mot hundarna här hemma men han vet snart sin plats och behöver då inte mopsa upp sig. Han är liten, har långa öron är en chihuahua och heter HARRY! :)


Nu tycker säkert många att jag är helt knäpp men jag har alltid velat ha en chihuahua och Christer har alltid sagt nej för att det är "skit på ett snöre", men nu när jag var tvungen att ta steget och lämna ifrån mig min finaste grå så har han sagt att en liten chihuahua inte skulle skada ändå. En present till mig och Elina som tröst och som motivation att hitta lite mer glädje ändå. Ju fler i familjen desto mer kärlek! Och han tar ju inte direkt nån plats. 

Nu ligger jag i sängen med Mili och Elina och ska läsa lite, Harry och Kira ligger nere i soffan med Christer och myser. Han anpassade sig väldigt fort idag ändå tycker jag. Så i morgon måste jag åka och köpa en sele till honom. Idag fick han lite provisoriskt ha ett katthalsband och kattkoppel för det var det enda i lagom storlek. :)

Så nu har jag en till utmaning att träna, kul! Ska hitta ett bra godis som han gillar bara så han blir lika motiverad som jag. Är lite sugen att boka nån kurs var med alla hundar faktiskt. Ska kika lite vad som finns och vad som kan passa. 

Skulle vilja testa freestyle med Mili, valpkurs med Harry och så nån rolig typ rallylydnad med Kira som behöver lite mer lekinslag för att hon ska känna sig motiverad ett helt träningspass. 

Får jag inte ha min häst nu så hoppas jag på ett roligt liv med mina hundar. Så får vi se hur min hästfront ser ut om ett år. Men ingen häst är ju som Beauty. 








Kommentarer
Postat av: Marieangel

Hihi vilken fin liten Harry! Grattis till 3:e hunden.. Snart har du din flock och kanske öppnar hunddagis:-)

Svar: Haha tack! Ja vem vet. :) han är liten på jorden men stor i orden om man säger så. Kaxar upp sig mot Mili å tror han äger mig. Så det kommer krävas en del träning så han får sin plats i gänget. Du måste ju träffa honom. Han är mindre än Tyson tror jag men samma färg.
Christer blev lite besviken på namnet tror jag men han såg verkligen ut som en Harry med sitt lilla underbett. Lite sådär fulsöt liksom. :)
Jenny Säfström

2014-03-23 @ 09:47:52
URL: http://www.marieangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0