God natt från mig och Elina

Nu lider dagen mot sitt slut. En lång arbetsdag för min del och en lång dagisdag för Elina. Vi har haft utvecklingssamtal där dagisfröken sa att hon aldrig träffat ett sånt ungt omtänksamt och snällt litet barn med sån förståelse som Elina. Hon är ju bara 1,8 år. Hon berättade att Elina är så fin me de andra barnen jämt, hjälper, håller handen och tar med de in i leken. Hon kramas när någon är ledsen och har inte gjort någonting dumt mot något annat barn än utan är bara snäll och hjälpsam. Dom var imponerade över hennes inlärningsförmåga, att hon är otroligt lättlärd som redan rabblar färger och siffror och klurar med allt som kommer hennes väg, hon vill lära. Att hon är klok och gör sig väldigt lätt förstådd. 

Behöver jag säga att vi är superstolta över henne!!? :)

Vi har lagat middag och lekt med vatten i köket efter hundpromenaden vilket var kul tyckte Elina. Hon älskar att plaska och skvätta. Och nu är golvet upptorkat på allt vatten som var överallt och maten i magen. 



Vi har läst böcker och myst. Kliat både ryggen och armen innan hon till slut somnade. Och jag ska nu göra lika dant.


Tidig jobbdag i morgon och jag vill få så många timmars sömn som det bara går. 

Vill även säga grattis till Therese och Kristoffer som idag fick sin lilla dotter. Stort grattis!

God natt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0