Hemmafix och barnkalas

God morgon! 
Efter en väldigt lång och tråkig fredagskväll som spenderades på SÖS med Elina för massa provtagningar och kontroller så ska jag idag i alla fall passa på att fixa tomten här hemma, nu när både Christer och jag är hemma samtidigt för en gångs skull. 

Är bara slutspurten kvar nu. En liten bit mark som ska vändas och ny jord läggas ut.. Sen är det bara gräsfrön som ska spridas. Och sopsäckar som ska iväg till tippen. Skönt när det blir klart!


Denna helgen ska jag hinna med att klippa gräset på framsidan också och klippa häcken. Hoppas att vädret är med mig och det håller sig ifrån regn även om det ser lite mörkt ut nu. 

Senare idag ska jag även gå bort till min vän Jenny som jag skulle ha tränat med igår (fick ju ställa in :( ) och säga grattis till hennes son som fyller år. Elina får inte vara med eftersom hon är sjuk men jag går dit en snabbis ändå och hälsar på. Vi bor ju bara 100 meter ifrån varandra så det är så smidigt. Måste en sväng förbi Haninge C också innan och handla en snabb present.

Nu ska jag äta min morgongröt så jag kommer igång och vaknar till. Ibland är det så skönt med morgontrötta hundar och när Christer och Elina fortfarande sover dom med. Då kan jag sitta här i köket för mig själv och bara ta det lugnt en stund. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0