Nämen goddagens på denna fina tisdagen

Började min morgon idag med lite sovmorgon då jag kom hem på tok för sent från stallet som vanligt. Christer fick gå upp med Elina och ha morgon med henne och sen åkte jag och lämnade henne på dagis när jag vaknat. Vi båda jobbar sent idag så hon kommer få sova hos Jaya i natt och busa hela kvällen med Charlie. Smidigt att vi kan hjälpas åt med barnen. 

Ridturen igår blev inte så lång men desto mysigare. Red i halsring och övade på att svänga med vikthjälper och travade några varv på fyrkantsspåret. Han förstår sakta med säkert även fast det är lite knepigt. Vi ska träna på tills det sitter, för vilken härlig känsla det är att rida barbacka utan träns! <3 Jag älskar min häst som är helt klart bäst! 


Idag blir det också ett sent stallpass då jag valde sovmorgon och sen gick till gymmet i Västerhaninge och hör och häpna, fixade ett medlemskap även där så jag kan fortsätta träna med Jenny som byter dit då det är mycket närmre hem. (1 min att gå från dörr till dörr) Så nu har jag alltså två olika gymkort så jag lätt ska kunna träna där det passar bäst för dagen. På väg hem från jobbet får det bli sats och när jag är hemma så går jag dit. = kommer bli lättare att få till fler träningar utan att det tar så mycket extra tid. Nu jäklar ska det hända grejer med kroppen! 

Men idag är det vilodag från gym och endast stall och ridning igen i halsring. Övning ger ju färdighet! :) Sen tar jag nog en sen kvälls med hundarna efter det om Christer inte varit ute med dom innan på kvällsrunda. Fast Mili hakar nog gärna på oavsett! Min busis!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0