Det blev kvällsridning idag också

Sen jag fick barn har mina stallbesök börjat bli väldigt sena. Vill ju inte missa tid med Elina bara för att jag har häst så därför åker jag nästan alltid ut när hon gått och lagt sig. Sen kan jag ibland åka ut tidigare om jag inte är ensam med henne. Denna helgen har Christer jobbat och eftersom Elina är lite sjuk fortfarande så vill jag inte släpa med henne till stallet. Får bli en VAB dag i morgon tror jag. 

Jag red i alla fall på åkern som vanligt. Red i mestadels skritt men även trav. Jobbade honom med lite tempoväxlingar och halter om vart annat så han ska bli ännu mer uppmärksam på mina signaler. Han var jätte duktig även fast han ibland tyckte att hundarna var lite konstiga som fick springa med. Fast idag fick Harry stanna hemma. 




Idag hade jag sadeln på för en gångs skull. :) Han är så fin! <3 


Och efter ridturen fick han stå och slicka i sig lite horse lyx som han tycker är smaskens! :)



Ny ska jag sova. Hoppas att Elina inte behöver vakna allt för många gånger i natt. Hon har fått lite feber nu på kvällen så hon behöver all sömn hon kan få. 

God natt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0