Lite hunträning så här på kvällskvisten

Mysfrukost med Elina fick starta denna jobbdag. Alltid skönt när man kan sitta länge och äta frukost utan stress. Sen åkte vi till dagis och äntligen hade jag en smidig lämning utan gråt. Sen åkte jag vidare till gymmet där jag körde massa utfall med vikter, lite biceps, bensparkar, vader, baksida lår och framsida lår. Skakade lite härligt när jag gick ner för trappan från gymmet och när jag tryckte ner kopplingspedalen i bilen. :)
 
Sen har jag jobbat 12-20.40, slitit med att få upp allt på min avdelning. Har lite kvar som jag inte hann med.
 
Har träånat lite trickträning med hundarna här hemma nu också. Lite svårt bara eftersom alla vill vara med samtidigt när man kör i vardagsrummet. :) Mili fick köra snurra, vacker tass, andra tassen, buga, tryck på target, touch (trycka nosen mot min hand i olika lägen) ligg, kryp och sen även att hon ska sitta och ta upp varannan tass på mina knän när jag tar fram dom zickzack. Som vanligt är hon hyperivrig och bara racear på. Glömmer av sig ibland och kör sitt race så man får dämpa henne. Men hon är rolig när hon väl koncentrerar sig. :)
 
Kira fick köra sina standardtrick som hon är bäst på som hon tycker är jätte roliga. (Är typ dom hon kör även om man ber om annat) Snurra, sitt, vacker tass, high five, tryck på target och hennes absolut bästa sitt vackert.
 
Harry fick köra basövning sitt, och sen tränade vi lite vacker tass och snurra. Han är inte så snabb på att snappa upp så han tar lite längre tid på sig innan polletten trillar ner. Kör fortfarande mycket med att man får visa tydligt vad man vill. Men det tar sig sakta men säkert.
 
Nu blir det lite Walking dead innan sovdags.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Marieangel

Duktiga!!!

Svar: Ja ibland så kan dom ;)
Jenny Säfström

2015-02-13 @ 09:23:43
URL: http://www.marieangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0