Mysig förmiddag i stallet

Denna dagen kunde inte starta på ett bättre sätt! Vi mötte upp Magda, Vincent och Decibell på vår parkering och så åkte vi i samlad trupp ut till stallet för en mysig förmiddag där. Elina både skrittade och travade och lilla Deccie satt på Jacson själv och skrittade tillsammans med mig. Vincent ville bara klappa och borsta idag, han tyckte det var lite läskigt. Jacson var ju så stooooor. :)



Efter ridningen så satte vi oss och fikade, saft och kakor med choklad på. Kladdigt värre :)


Men gott var det och barnen hann även busa på lilla berget och klättra upp och ner flera gånger. Så himla mysigt!



Elina ville även visa kaninerna och mata dom med gräs.


Nu ska vi vila lite här hemma innan dagen fortsätter med lite handling och middagsfix. 

Tack för en mysig förmiddag Magda med barn! <3


Kommentarer
Postat av: Helen

Hej! Vilken fin blogg du har! Jag har följt dig på instagram en tid men inte varit här innan. Jag tänkte kolla med dig hur du gör för att få tid till att träna med två barn. Hur många gånger tränar du i veckan? Jag upplever det så svårt att få till tiden. Min man vill också träna och då han börjar jobba sex på morgonen kan ingen av oss träna innan barnen vaknar. Då återstår bara kvällar... Hur gör du?
MVH Helen

Svar: Hej! Vad kul att du hittat hit! Tack för fin komplimang! :)
Jag har bara ett barn än så länge men vill ha ett till. Jag tränar oftast på kvällen efter hon somnat. Samma med min häst, han får vänta på sin skötsel till sent på kvällen. Vill inte missa tid med dottern nämligen. Ibland ställer jag klockan tidigt och går upp innan hon vaknar också för morgoncardio. Det mesta handlar om att ha disciplin på sig själv och att viljan övervinner tröttheten.
Hoppas du lyckas klämma in mer träning! :) kram
Jenny Säfström

2015-07-20 @ 21:34:48
Postat av: Helen

Kör du morgoncardio hemma då? Hur många gånger tränar du i veckan? Jag funderar på att anlita en pt online alt söka till MRR för att bli lite mer pushad 😊 Tack för dina svar!

Svar: Ja jag kör på min motionscykel om inte sambon är hemma. Annars på gymmet eller en powerwalk med hundarna. Att ha en PT är jättebra om man vill få mer motivation. Jag hade en PT under min tävlingsperiod för att slipa till det sista samt för en skräddarsydd kostplan för bästa resultat inför tävling. Men i vanliga fall kör jag utan då jag oftast har bra självdisciplin samt att jag själv här funderat på att utbilda mig till PT nån gång kanske. Vore kul, men just nu är det pengar som saknas. Så får se om det blir i framtiden eller om jag bara kör på som vanligt. :)
Hur ofta jag tränar beror på hur jag jobbar men försöker klämma in iaf två pass i veckan på gym. Helst tre.
Inför tävling 6 dagar i veckan och då ibland två pass om dagen (men då har jag mycket hjälp av sambo och vänner med alla djuren.)

Men 2-3 ggr på gym och sen försöka röra på mig rent allmänt.
Jenny Säfström

2015-07-20 @ 23:10:26
Postat av: Helen

Får köpa mig en motionscykel då och köra lite innan barnen vaknar =)
3 pass på gym kan jag nog få in ändå!
Ha en bra dag!

Svar: 👍 jag har köpt en billig från rusta. Duger utmärkt till det ändamålet. Vilket gym kör du på?
Jenny Säfström

2015-07-21 @ 12:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0