En dag med de underbara barnen! <3

Idag har nog varit den mysigaste dagen på länge där ingen stress funnits överhuvudtaget. Jag har varit ledig idag med både Elina och Charlie och vi har haft en toppendag! Vi var först iväg till rusta för att köpa en grästrimmer så jag kan klippa djungeln som växer på baksidan. Gjorde en deal med de vilda barnen att om de sköter sig i affären och inte river ner någonting så fick dom en varsin glass och jag fick trimmern, lyckad deal!
 
 
Fortsatte sedan ner på city gross för att köpa lite smör så vi kunde baka en paj när vi kom hem. Sagt och gjort så blev det en rabarberpaj på våra egna rabarber från tomten. Bjöd över mormor Lena så hon fick fika med barnen hon med. Jag njöt av en kopp kaffe i solen. Älskar verkligen att bo i hus även om allt här hemma är helt kaos just nu med renoveringen som aldrig blir klar känns det som.
 
 
Både min fina blommiga kaffekopp, glasen och den fina saftflaskan kommer också från rusta. Ibland är det bra att jobba där. ;)
 
Sen kom Christer hem och jag kilade iväg till gymmet en snabbis. Han fixade pannkakor till barnen och under tiden som han stekte dom så däckade Elina på hallgolvet och Charlie i soffan! Hahaha!! Trötta efter massa bus.
 
Vaknade lagom när jag kom hem och fick då äta sina efterlängtade pannkakor med sylt och grädde. :) Sen råkade de hända en liten kissolycka så då passade jag på att slänga båda barnen i badkaret. Lika bra det!
 
 
Tur att Elina hade ett par shorts som passade perfekt som kallingar till Charlie. :)
 
 
Så nu sitter vi här i soffan, dom med chips och ostbågar framför filmen flygplan. Och jag med mina kvällsägg.
Inte ett dugg avundsjuk på de små liven.
 
 
Den fina flaskan igen, perfekt att ha saft i och så känns det genast somrigt!
 
 
 
 
Så nu tänker jag bara mysa med barnen ända tills dom ska sova och sen ska jag cykla på min lilla cykel här hemma och förhoppningsvis bränna lite mer "fett" innan jag själv ska sova.
9 dagar kvar nu så bara köra på!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0