En morgon med gråa hår och huvudvärk

Att det ska vara så svårt att få på barnet kläder. Skrik, gråt och mera skrik. Och så lägger vi till att hon kastar saker omkring sig, vrider och vänder sig när man försöker hålla fast henne. Gaaaaahhh!! Varför är varje morgon så här när hon ska till dagis?? Jag blir galen. Var tvungen att gå ut och sätta mig på trappan i 5 min och räkna till 10 om och om igen. Det är verkligen inge roligt att ha dessa bråk varje morgon i typ 45 min innan man ska iväg. Jag blir stressad, får huvudvärk och lämnar henne med tårar i ögonen av att jag behövt bli så arg på henne. Jag vill ju att vi ska vara kompisar och att vi ska hjälpas åt på morgonen. Men just nu är varje morgon när det är dagis ett helvete.. Usch!! Hoppas det vänder snart för annars tänker jag banne mig lämna ungen i nattblöja och pyjamas till dagis, för där klär hon minsann på sig själv utan bråk. 

Älskade, jobbiga, ENVISA unge!! 


Tur att jag kunde gå en avkopplande promenad med hundarna innan jobbet i alla fall så jag hann lugna ner mig. Annars är ju hela dagen förstörd. Fy för såna här mornar. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0